Před začátkem každé rallye se všechny posádky musí nejprve seznámit s tratí. Rychlostní zkoušky si vždy projedou dvakrát, aby si vytvořily podrobný rozpis. Při prvním průjezdu řidič diktuje poznámky spolujezdci, při druhém je navigátor předčítá a pilot zpřesňuje. Protože je povrch obzvláště na šotolinových rallye často hodně drsný, hodí se i na seznamovací jízdy pořádná auta se speciální výbavou do terénu. Vžilo se pro ně označení recce (čti „reki“), které pochází z anglického slova reconnaissance (průzkum).
Recce auta mívají menší kola, pneumatiky s vyšším profilem, jiné tlumiče, dodatečné kryty pohonného ústrojí a podvozku, přídavné světlomety, palubní kamery a také výbavu, která pomáhá měřit vzdálenosti a časy na rychlostních zkouškách. Samozřejmostí je také pohon všech kol. Různé týmy přitom používají různě upravená civilní auta: posádky Fordu mají k dispozici Focus RS, Hyundai sází na BMW 120d xDrive a například Škoda Motorsport v působící nižší třídě RC2 na Octavie RS 4x4.
Hned dva špičkové týmy však sáhly po Subaru WRX STI se symetrickým pohonem všech kol a výkonným boxerem pod kapotou. Využívají je jezdci Citrënu a Toyoty, tedy aktuálně vedoucí jezdec mistrovství světa Ott Tänak, mistr světa Sébastien Ogier, Kris Meeke a také Finové Esapekka Lappi a Jari-Matti Latvala. Díky nim je Subaru součástí každého závodu mistrovství světa. V nižších kategoriích se ale se Subaru WRX STI samozřejmě lze setkat i přímo ve startovním poli, a to na rallye v Evropě, Spojených státech nebo Japonsku.
Protože některé rallye z kalendáře mistrovství světa osobně navštěvujeme, na letošní Portugalské rallye jsme pro vás pořídili sadu unikátních fotografií s recce WRX STI.